Hedef kitlenin ve müşterilerin günün büyük çoğunluğunu aktif olarak çeşitli sosyal medya mecralarında geçirmesi, firmaların ve markaların geleneksel medya dışında sosyal medya platformlarına yatırımı popüler hale getirdi.

Kurumların sosyal medya da doğru bir içerik stratejisiyle mesajlarını aktarması, kurumun itibarını pekiştirmesine, her platformda hedef kitlesine ulaşmasını sağlamaktadır.Sosyal medya da var olmayan bir firma rakipleri karşısında geride kalmaktadır.

Şimdi, hız ve ataklık, tarihin hiçbir döneminde olmadığı kadar sonucu belirleyici rekabet avantajlarıdır.


Kurumlar ya da firmalar artık gerçek zamanlı olarak iletişim kurmalıdır.Çünkü hedef kitlesi mobil telefonlar sayesinde gün içinde yaşadığı tüm deneyimleri, soru ve şikayetleri sosyal medya da aramaktadır.Bu yüzden; kurumlar sosyal medyayı bir müşteri ilişkileri platformu olarak da görmelidir.

Müşteri, soru ve şikayetlerine cevap vermek, çözüm sunmak kurum hakkında olumlu nitelikte konuşmaları arttıracaktır. Böylece; kurumların müşterilerine değer verdikleri ve onların sorunlarına karşı duyarlı olduklarını göstermektedir.

Örnek :

Pegasus firmasına ait Twitter hesabı. Pegasus bu hesabı anlık olarak müşterin soru ve şikayetlerine destek vermek için kullanmaktadır.

Müşterilerinizin deneyimleri şaşırtıcı derecede ayrıcalıklı olduğunda , beklentilerini aştığında bunu her platformda paylaşmak isterler.

Kurumlar hedef kitleleriyle iletişimi başlatmalı ve bu iletişimi devam ettirmelidir.Kurum hedef kitleleriyle iletişime geçerek, iletişime açık bir kurum olduğu mesajını vermelidir.