Sosyal medya planlaması yapmadan önce hedef belirlemek önemlidir.Hedef doğrultusunda doğru KPI’ların ölçülmesi kampanyanın başarısını etkileyecektir.

Sosyal Medya Kampanyasında Hedefler ne olabilir?

  • Farkındalık yaratma,
  • Talep yaratma,
  • Dönüşümler arttırma,
  • Markayı benimsetmek,
  • Marka sadakati oluşturma,

Yukarıda belirttiğim hedeflere ulaşmanız için doğru bir strateji oluşturmanız gereklidir.

Doğru strateji bir strateji için ne gereklidir? Hangi metrikleri dikkate alınmalıdır?

  • Farkındalık yaratmak : Hedef kitlenize markanızla ilgili içerikler oluşturmak, (gösterim ve erişim metrikleri dikkate alınmalı)
  • Talep yaratmak : marka içeriğiyle etkileşim oluşturmak. (erişim ve etkileşim metriklerine bakılmalı)
  • Dönüşüm arttırmak : hedef kitleye marka teklifleri sunmak, yönetmek. (websitesinde belirtilen adımı tamamlamak)
  • Markayı benimsetmek : Markanın ürünlerini ve hizmetleri hakkında müşterilerin etkileşimlerini sağlamak. ( müşteriler tarafından pozitif olarak marka hakkında yorumlar, marka hakında paylaşımların yapılması.)
  • Marka sadakati oluşturmak : müşterileri marka hakkında cesaretlendirmek, aktif hale getirmek. (gösterim ve erişim kazanmak.)

Yorumlar

yorumlar