Sosyal medya planlaması yapmadan önce hedef belirlemek önemlidir.Hedef doğrultusunda doğru KPI’ların ölçülmesi kampanyanın başarısını etkileyecektir.

Sosyal Medya Kampanyasında Hedefler ne olabilir?

  • Farkındalık yaratma,
  • Talep yaratma,
  • Dönüşümler arttırma,
  • Markayı benimsetmek,
  • Marka sadakati oluşturma,

Yukarıda belirttiğim hedeflere ulaşmanız için doğru bir strateji oluşturmanız gereklidir.

Doğru strateji bir strateji için ne gereklidir? Hangi metrikleri dikkate alınmalıdır?

  • Farkındalık yaratmak : Hedef kitlenize markanızla ilgili içerikler oluşturmak, (gösterim ve erişim metrikleri dikkate alınmalı)
  • Talep yaratmak : marka içeriğiyle etkileşim oluşturmak. (erişim ve etkileşim metriklerine bakılmalı)
  • Dönüşüm arttırmak : hedef kitleye marka teklifleri sunmak, yönetmek. (websitesinde belirtilen adımı tamamlamak)
  • Markayı benimsetmek : Markanın ürünlerini ve hizmetleri hakkında müşterilerin etkileşimlerini sağlamak. ( müşteriler tarafından pozitif olarak marka hakkında yorumlar, marka hakında paylaşımların yapılması.)
  • Marka sadakati oluşturmak : müşterileri marka hakkında cesaretlendirmek, aktif hale getirmek. (gösterim ve erişim kazanmak.)



Yorumlar

yorumlar

Author

Herkese merhaba, öncellikle blog sayfama ilgili gösterdiğiniz için teşekkür ederim. Blog sayfamda kurumsal iletişim, dijital pazarlama ve marka geliştirme hakkında kurumsal hayatta kullanabileceğiniz içerik paylaşma özen gösteriyorum.

Bir Yorum Yaz