Artan internet kullanımı, bilgiye anlık olarak ulaşma istediği her geçen gün çevirmiçi aramaları arttırmaya başlamıştır. Arama motorlarında görülen bu yoğunluk sitelerin görünürlüğünü ve popülaritesini arttırma ihtiyacı doğurmuştur.

Aşağıda bahsettiğim Google’da Optimizasyon Teknikleri konularına dikkatlice göz atıp incelediğiniz taktirde, sitenizin uğradığı değişimleri kolayca gözlemleyebilirsiniz.

Etkili Anahtar Kelimeler Kullanın

Sitenizde ziyaretçiler için önemli sayfaları belirleyin.Bu sayfalar ana sayfa, ürün, kategori, blog içerikleri olabilir.

Hedef kitlenizi hedefleyebilecek anahtar kelimeler seçin.Seçtiğiniz anahtar kelimeyi mutlaka başlıkta ve meta descpription kısmında kullanın.

Anahtar kelimeleri seçerken, arama hacmini, alaka düzeyi, yere dayalı popülerlik ve sıralama zorluğunu göz önüne almalısınız.

Belirlediğiniz sayfa için en etkili anahtar kelimeyi bulmak için, Anahtar Kelime araçlarını kullanın.

Kampanya başları için düşük rekabet düzeyine sahip kelimeler, size kısa vadede trafik getirmesi için dinlenebilinir.Trafiği ne kadar hızlı üretirseniz, web siteniz o kadar hızlı oluşturulur ve yüksek arama sıralamalarını alma şansınızı artıracaktır.

Anahtar kelime seçerken belirdiğiniz temaya uygun, çok fazla hedefinizi genişletmeyecek anahtar kelimeler kullanmayın. Kelime kümenizi hassaslaştırın.

Rakiplerinizi İzleyin

Web sitelerini kontrol edin ve anahtar kelimeleri nasıl kullandıklarını inceleyin.

2 Ya da 3 Kelimeden Oluşan Anahtar Kelimeleri Tercih Edin

Çoğu ziyaretçi, arama motorunda bir şeyler ararken tek bir kelime kullanmaz. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha spesifiktir ve arama motoru aranan içeriği bulmada önemli bir rol oynamaktadır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullananların, tam olarak ne aradıklarını bildikleri için daha yüksek bir dönüşüm oranına sahip olduklarını unutmayın.

Ayrıca, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemede daha düşük bir rekabet vardır, çünkü kitleler çok niş demografik özelliklere sahip olmayı hedeflemektedir, bu nedenle popüler konularda daha yüksek sıralamaya izin verme şansınız daha fazladır.

Title ve Meta Description Her Sayfada Önemli

Her sayfa için benzersiz ve etkileyici meta içerikler yazın.

Başlık, 60 karakterin altında tutun, meta açıklamalarınız için 160 karakter kullanın.

Hem ziyaretçilerin hem de arama motorları tarafından okunabilen URL’leri kullanın. URL’lerinizin basit ve açık olduğundan emin olun. Tuhaf simgeler, rakamlar ve mantıklı olmayan karakter kombinasyonlarından kaçının.

Ürün Sayfalarını Optimize Edin

Her bir ürün için 1.000 kelimeye kadar derinlemesine bir içerik yazmak için gayret gösterin. Boyut, özellik, renk vb. ekleyebilirsiniz.

Ziyaretçilerin Yorum Yapmalarına Olanak Tanıyın

Yorumlar doğal olarak içeriğiniz için anahtar kelimeler üretir.

Sayfanıza yapılan her bir yorum, içeriğinizin yenilenmesini ve güncellenmesini sağlar.

Ürün Sayfalarını Canlı Tutun

Eğer ürününüz stokta yer almıyorsa, sayfayı kaldırıp arama motorunda 404 hatası yer almak yerine, ürünü stoklara girdiğinde ziyaretçinin haberi olması için e-bülten formu ekleyebilirsiniz.

Ürün Sayfalarında Tema Oluşturun

Bazen ürünleriniz ortak bir tema paylaşır. Bu durumda, çapraz bağ oluşturmanız en iyisidir. Örneğin, kask için ürünleriniz varsa, eldiven veya bot için bir bağlantı eklemeyi deneyin. 

Her kategori ve etiket sayfasında en iyi ürünlerinizi ve en çok görüntülenen öğeleri vurgulayın.

Ana kategorilerinizi veya ürünlerinizi / hizmetlerinizi, gezinme çubuğunda ve / veya alt bilginizde bağlayın.

Örneğin, çok sayıda ziyaretçi oluşturan bir blog yayınınız varsa, bu sayfada, en iyi ürünlerinize veya kategori sayfalarınıza yönlendiren bağlantılar eklediğinizden emin olun.

Ürün Sayfasında İlgili Ürünleri Ekleyin

Müşterilerinize ilgili ürünleri öneren bir bölüm ekleyin. Sadece geri bağlantıları oluşturmakla kalmaz aynı zamanda satışlarınızı da artırabilir.

Sayfa Yüklenme Hızını Optimize Edin

Dosyalarınızın veri boyutunu azaltın.

CDN’ye yatırım yapın. İçerik Yayınlama Ağı veya sadece CDN, yükleme hızını artırır ve web güvenliğini artırır.

 Mobil Tasarıma Önem Verin

Çoğu kullanıcı İnternet’e erişmek için akıllı telefonlarını ve tabletlerini kullanıyor.Kullanıcıların sitenizde rahatça dolaşabilmesi, içeriklerinizi, ürünlerinizi incelemesi için duyarlı bir web sitesi tasarımı (farklı ekran boyutlarına uyan bir web sitesi) olması önemlidir.

Blog Yazmaya Özen Gösterin

Bloglama, e-ticaret başarınızın hayati bir parçasıdır. Web sitenizi taze tutmanıza, hemen çıkma oranını düşürmenize, geri bağlantı oluşturmanıza, marka imajını geliştirmenize, niş otoritesini geliştirmesine ve genel iş büyümesini geliştirmesine yardımcı oluyor.

Kopya İçerikten Uzak Durun

Kopya içerik SEO sıralamalarınıza zarar verebilir.

Sitemap Ekleyin

Arama motorlarının web sitenizi daha etkin bir şekilde taramasına ve içeriğinizi XML site haritası ile ne sıklıkta güncellediğinize bakmasına izin verin.

Sosyal Medya Kanallarına Önem Verin

Başarılı bir sosyal medya yönetimi ile, sayfanızda yer içeriklere trafik sağlayabilirsiniz.

Web sitenizi hazır tutmak ve yarışmanızın üstünde kalmak için neye sahip olduğunuzdan emin olmak için nelerin gerekli olduğunun bir özetidir.

 

 

 

Yorumlar

yorumlar

Yorum Yap