Influencer pazarlamasında markalar ya da işletmeler, mutlak başarıya ulaşabilmeleri için influencer marketing ajansları ile süreci beraber yönetmelidir. Nedeni ise; ajansların influencer (etkileyici) ağına sahip olmaları, influencer’ları tanıyor olmaları, doğru kampanya için doğru fenomeni belirleyebilmeleri, sosyal medyayı profesyonelce kullanmaları ve en önemlisi de influencer ile marka arasında bir bağ kurup kampanya sürecini beraber yönetmeleridir.

Maalesef bir çok marka, kampanya süresince influencer’a müdahale etmektedir.Özgür bir çalışma ortamı bulamayan fenomen ise, yaratıcı çalışmalar çıkaramamakta ve kampanyanın neticesini etkilemektedir.

Influencer Marketing Ajansları ile Çalışmanın Avantajı

Bir Influencer ajansı ile çalışmak, influencer pazarlama sürecini kolaylaştırmaya yardımcı olabilir.

1.Doğru Influencer Seçimi

influencer marketing ajansı

Öncelikle marka kampanyadan beklentilerini belirtmeli, kampanya sonunda neler hedeflediğini açıkça söylemelidir.

Ajans tarafı ise, markanın hedefleri doğrultusunda, kampanyayı kurgulayıp, doğru influencer’ı belirledikten sonra artık direksiyonu etkileyene bırakır.

Influencer marketing ajanslarında, takipçi hedef kitlesine ve sayısına, sektör ve hitap ettiği konulara( kişisel bakım ve makyaj, moda, seyahat ve life-style) göre bir influencer ağı mevcuttur. Ağ sayesinde, kampanyaya doğru aday kolayca belirlenebilir.

2.Zaman ve Para kazandırır

Doğru influencer seçimi, aslında kampanyanın da başarısını etkileyen önemli unsurlardan biridir. Eğer marka ya da işletme tarafı, influencer seçimini ve kampanya yönetimini kendileri yapmaya kalkarsa hem zaman hemde bütçe kaybı yaşayabilir. Ajanslar bu konuda tecrübelidir ve nasıl iletişime geçebilecekleri, kampanyayı nasıl yürütecekleri , ne zaman fenomene müdahale edeceklerini iyi bilirler.

Ayrıca; influencer tarafından gelebilecek tüm istekler, (metin yazarı, fotoğraf, tasarım vb. istekler) ajans etkileyene temin ederek, marka çalışanlarına ek iş yükü yüklenmemesini sağlar.

3.Doğru Kişiyi ve Platformu Belirleme

Influencer marketing ajansları, sadece doğru etkileyicileri değil, aynı zamanda doğru sosyal medya kanalları belirlemede yardımcı olur.Doğru sosyal medya platformlarını seçmek, kampanyanın başarısı için oldukça önemlidir.

Bunun bir diğer nedeni, kitlenizin de günlük olarak kullandığı sosyal kanallarda güçlü kitlesi olan etkileyicilerle birlikte çalışmanız gerektiğidir. Markanızın kampanyadan beklentilerini en üst düzeye çıkarmak için doğru kanalı dikkatlice seçtiği için, ajanslara güvenebilirsiniz.

4.Sözleşme vb. Yasal Konuları Düzenleme

Ajanslar, influencer ile yapılan sözleşmenin detay ve şartları ile ilgili tüm süreci yürütür.

5.Kampanya Analiz ve Raporlama

Planlanan kampanyanın analiz edilip, verilerin ölçülmesi, markaya kampanyanın raporlarının ulaştırılması, ajansların en önemli görevlerinden biridir. Ayrıca; ajanslar kampanyadan gelen verileri detaylı inceleyerek, kampanyanın durumunu marka yöneticilere bildirir.