Artan akıllı telefon kullanımı ve buna bağlı olarak sosyal medya kullanıcının artması insanların gün içinde zamanlarının bir çoğunu sosyal medya da geçirmesini neden oluyor.Açıklanan son veriye göre; gün içinde insanlar sevdiklerine ayırdığı vakit sadece 97 dakikadan fazla zaman ayıramadığını gösteriyor.Bu da günde sadece 1.30 saat demek…

Yoğun sosyal medya kullanımı ve teknolojik gelişmeler tüketiciyi nasıl etkiler?

Telefon ve bilgisayar başında geçirilen zamanlardan gittikçe artması tüketici davranışlarında büyük değişimlere sebep oldu.Şuan istiyorum, şimdi istiyorum, istediğim ürün 7 gün 24 saat teslim edilebilsin, ben ona hemen ulaşabileyim, ödemem kolay olsun şeklinde talepleri arttı.Böylece çevrimiçi ve çevrimdışı alışverişin arasında sınır kalktı.

Artık mağazadan yapılan çevrimdışı satışların %38’i internetten ya da web tarafından etkilenmektedir.Tüketiciler hala fiziksel ortamda bakıp,ürünü inceleyip, ürünü çevrimiçi ortamda satın alıyor.

10 işlemden 4’ü artık mobil cihazlardan yapılıyor.

Teknolojinin her eve girmesi ve kişilerin birden fazla cihaz kullanması, online satışların çoklu cihazlarla yapıldığını da göstermektedir.Peki bu ne demek oluyor?

Kullanıcılar masaüstü ve mobil cihazları beraber kullanıyor. Sabah işe giden ya da cafede oturan bir kişi, alacağı ürünü belirleyip, akşam eve döndüğünde masaüstü bilgisayarından ya da tabletinden satın alıyor.

Satın alma işlemleri masaüstü cihazlarda olmasına rağmen, mobil cihazlarda karar alma sürecini etkiliyor.Son dönemde mobil uygulamaları da bu istatistiğe dahil edebiliriz.

Son olarak; çevrimiçi pazarda yer almak isteyen tüm firmalar yatırımlarını tüketiciye bir mobil deneyim oluşturacak şekilde yatırım yapmalı, tüketicilerle kuracakları iletişim tutarlı ve sürekli olmalıdır.

 

 

Yorumlar

yorumlar