Influencer marketing kampanyalarıyla markalar influencer’lara ürün ve hizmet deneyimleri, marka işbirlikleri gibi tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyecek içerikler ürettirmeleri, influencer’ların giderek popüler olmasına hatta sosyal medya da kanaat önderi haline gelmesine yol açmıştır.

Kazanılan bu popülerlik Influencer’lara takipçi sayılarına, hedef kitlelerine ve işlediği konulara göre çeşitli özellikler katmıştır. Micro influencer (Mikro Etkileyici) ve Macro Influencer (Makro Etkileyici) olarak iki gruba ayrılır.

Micro Influencer Tanımı

influencer marketing ajansı

Daha az takipçi sayısıyla daha fazla etkileşim sağlaması, düşük bütçelerle çalışılması ve etkili takipçi yönetimi sebebiyle tercih edilmektedir.Düşük bütçeli kampanyalar için uygundur.Ortalama 10.000 ile 50.000 takipçi sayıları bulunmaktadır. Makro etkileyiciler gibi ünlü statüsüne sahip değildir.Düzenli olarak hayranlarıyla ve takipçilerle etkileşime girmekte ve genellikle yüksek etkileşimli ve aktif bir kitleye sahiptir.Her yoruma dönüş yapar.Micro influencer takipçilerinin güvenini tehlikeye atacak, hiçbir ürünü takipçileriyle paylaşmaz.Farklı sosyal medya hesaplarında aktif olsalar da genellikle Instagram daha çok kullanılmaktadır.

Reklam işbirlikleri Macro influencer’a göre daha azdır.Ancak uzun soluklu iletişim çalışmalarında yer alırlar.

Micro Influencer’ın Özellikleri

  • Belli konulara odaklanır.
  • Takipçi kitlesi kategori bazlıdır.
  • Etkileşim oranları takipçi sayılarıyla ters orantılıdır.
  • Takipçilerinin yorumlarına yanıt verir ve soruları yanıtlarlar.
  • Samimi ve güvenilirdir.
  • Paylaştığı içerikle bağ kurar.
  • Yüksek dönüşüm oranına sahiptir.
  • Düşük bütçelidir.
Micro- Influencer Marketing ve Macro Inflencer Marketing takipçi sayıları

Macro influencer Tanımı

Takipçi sayıları 500.000 ile 1 milyon arasında değişmektedir. Genellikle ünlü markalar tarafından büyük ve global projeler için tercih edilmektedir.İçeriği genellikle yüksek kalitededir.Popüler ve takipçiyle etkileşim kuracak konulardan oluşur. Makro etkileyiciler ayrıca sürekli organik olarak büyüyen özel bir kitleye sahiptir.Makro, daha iyi bilinen ve ünlü etkileyicidirler.

  • Nano-influencers: 1,000 – 10,000 takipçi
  • Micro-influencers: 10,000 – 50,000 takipçi
  • Mid-tier influencers: 50,000 – 500,000 takipçi
  • Macro-influencers: 500,000 – 1,000,000 takipçi
  • Mega-influencers: 1,000,000+ takipçi

Macro Influencer’ın Özellikleri

  • Aynı anda farklı konulara odaklanabilir.
  • Daha fazla erişim sağlayan geniş bir kitleye sahiptir.
  • Düşük sahte takipçi ve erişim oranı vardır.
  • Daha yüksek profesyonellik seviyesine sahiptir.
  • Yüksek bütçelidir.
  • Marka işbirlikleri fazladır.
Influencer Marketing’de etkileşim başına ödenen maliyetleri aşağıdaki tablodan görebilirsiniz.

Daha uygun bütçelerle birçok farklı kişiye erişme fırsatı elde edebilir.Tek bir kişiye yüksek bir bütçe ayırmaktansa, daha farklı kişilere erişen micro influencer’lar ile daha yüksek verim alabilirsiniz.

Özet
Micro-Influencer ve Macro-Influencer Nedir?
Başlık
Micro-Influencer ve Macro-Influencer Nedir?
Açıklama
Markaların influncerlara yatırım yapmasıyla kendileri için önemli bir kazanç kaynağına dönüşmesi, daha çok takipçi daha çok kazanç olarak düşünülmesi nedeniyle markalar hedefledikleri etkileşim oranlarını yakalayamadılar. Böyle olunca daha az takipçi sayısıyla daha çok etkileşime sahip etkiliyicilere yönelmesini sağladı
Yazar
BarışCan ÜNAL
BARIŞCAN ÜNAL
Logo