Sosyal medya kullanımının gün içinde popüler ve sık kullanılması, kullanıcıların alışveriş talepleri için sosyal medyaya yönelmeleri, markaların kullanıcılara ulaşmada influencer marketing‘i olmazsa olmaz bir pazarlama stratejisi haline getirdi. Markaların influncer’lara yatırım yapmasıyla kendileri için önemli bir kazanç kaynağına dönüşmesi, daha çok takipçi daha çok kazanç olarak düşünülmesi nedeniyle markalar hedefledikleri etkileşim oranlarını yakalayamadılar. Böyle olunca daha az takipçi sayısıyla daha çok etkileşime sahip etkiliyicilere yönelmesini sağladı.

Micro-Infulencer Marketing Nedir?

Daha az takipçi sayısıyla daha fazla etkileşim sağlaması, düşük bütçelerle çalışılması ve etkili takipçi yönetimi sebebiyle tercih edilmektedir. Daha çok bütçesi düşük işletmeler ve markalar için uygundur.Ortalama 10.000 ile 50.000 takipçi sayıları bulunmaktadır. Macro-infulencer gibi ünlü statüsüne sahip değildir.Düzenli olarak hayranlarıyla ve takipçilerle etkileşime girmekte ve genellikle yüksek etkileşimli ve aktif bir kitleye sahiptir.Farklı sosyal medya hesaplarında aktif olsalar da genellikle Instagram daha çok kullanılmaktadır.

Micro- Influencer Marketing ve Macro Inflencer Marketing takipçi sayıları

Macro-influencer Marketing Nedir?

Takipçi sayıları 500.000 ile 1 milyon arasında değişmektedir. Genellikle ünlü markalar tarafından büyük ve global projeler için tercih edilmektedir.İçeriği genellikle yüksek kalitededir.Popüler ve takipçiyle etkileşim kuracak konulardan oluşur. Makro etkileyiciler ayrıca sürekli organik olarak büyüyen özel bir kitleye sahiptir.Makro, daha iyi bilinen ve ünlü etkileyicidirler.

  • Nano-influencers: 1,000 – 10,000 takipçi
  • Micro-influencers: 10,000 – 50,000 takipçi
  • Mid-tier influencers: 50,000 – 500,000 takipçi
  • Macro-influencers: 500,000 – 1,000,000 takipçi
  • Mega-influencers: 1,000,000+ takipçi
Influencer Marketing’de etkileşim başına ödenen maliyetleri aşağıdaki tablodan görebilirsiniz.

Özet
Micro-Influencer ve Macro-Influencer Nedir?
Başlık
Micro-Influencer ve Macro-Influencer Nedir?
Açıklama
Markaların influncerlara yatırım yapmasıyla kendileri için önemli bir kazanç kaynağına dönüşmesi, daha çok takipçi daha çok kazanç olarak düşünülmesi nedeniyle markalar hedefledikleri etkileşim oranlarını yakalayamadılar. Böyle olunca daha az takipçi sayısıyla daha çok etkileşime sahip etkiliyicilere yönelmesini sağladı
Yazar
BarışCan ÜNAL
BARIŞCAN ÜNAL
Logo