Kurumsal iletişim stratejisi oluşturulması için öncelikle kurum felsefesi ve kurumsal vizyonun ortaya konulması gerekir. İletişim stratejisi doğrudan genel iş stratejilerine ve hedeflerinize bağlı olmalı, yeni hedefler tanımlandığında, bu değişikliklerin etkili ve doğru bir şekilde iletilmesi gerekmektedir.

Paydaşlarla doğru iletişim kurulduğunda, beklenen tepki gerçekleşmiş olur.Tepkiyi almak için ise; iletişim stratejik olarak planlanmalı ve uygulanmalıdır.

Kurumsal iletişim stratejisi, kuruluşun iç çevresinin içinde bulunduğu koşullarda geliştirilir, fakat dış çevrenin de değerlendirilmesini gerekli kılar. Üst yöneticilerle ve iletişim uygulayıcıları tarafından stratejik toplumsal paydaşların iletişimi, stratejik kararların alındığı stratejik düşünme sürecinin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Kurumsal iletişim stratejisi, toplumsal paydaşların hangisinin az ya da çok önemli olduğunu belirlemede kullanılabilecek bir profil ortaya koyar, sorunları çözmede, değişen durumları belirlemede yardımcı olur. Bu nedenle de verimlilikten daha çok geçerliliğe yönelik işlevlere öncülük eden bir mekanizmadır.

Kurumsal İletişim stratejisinde dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıdaki gibidir:

1.Amaçların Belirlenmesi

Hedeflenen paydaş gruba ulaşmak, onlarla doğru iletişim kurmak ve kurulan iletişim sonunda, stratejinin başarılı olup olmadığını, belirlediğiniz amaçlar gerçekleştiğinde anlamış olursunuz. Bu yüzden ilk adımda stratejinin amaçları belirlenmelidir.

Örnek : Üretimde kaynaklanan bir sorunun ilgili paydaş gruba aktarılması

2.Kurumsal İtibarın Teşhis Edilmesi

Kurumun sahip olduğu itibar teşhis edilmeli, iletişim kurarken kurumun nelerle karşılaşacağını, eğer olumsuz bir durum varsa önlem alınmalıdır.

Örnek : Firmanın çalışanlara mevcut çalışma ortamlarıyla alakalı anket yapması, çıkan sonuca göre stratejisini revize etmesine yardımcı olabilmektedir.

3. Paydaşların Belirlenmesi

Paydaşlar belirlenmeli ve iletişimin gerçekleşeceği paydaş grup seçilmelidir. Yanlış paydaş seçimi zaman ve maliyet kaybına neden olabilir.Bu nedenle hazırlanacak strateji planında paydaşların kimler olduğu bilindiğinde, yapılacak iletişimi doğru algılayıp, kurumun amaçlarına ulaşması daha kolaylaşır.

Çalışanların güvenini kazanmak ve onlarla amaçları doğru şekilde iletebilmek tüm paydaşların gözünde güvenilir bir kurum olmanın baş şartıdır.

4.İletişim Kanalının Seçilmesi

Kurum iç ve dış iletişimde kanallarının sınırsız olması, mesajların iletilmesinde doğru kanalı belirlemede hatalı seçimlere neden olmaktadır. Stratejinin amaçları paydaş grubun özelliklerine göre belirlenmeli ve mesajın iletilmesini sağlanmalıdır.

Örnek : Firmanın tedarikçilerine uyması gereken kuralları aktarmak istediğini varsayalım, bunun için en doğru kanallardan biri mail gönderimi olabilir.

Örnekten de anlaşılacağı üzere, kurumlar paydaşlarıyla doğrudan iletişim kurmalıdır. Dolaylı bir iletişim kafa karıştırıcı ve anlaşılması zor olabilmektedir.

5.Sonuçların değerlendirilmesi

Yapılan iletişim çalışması sonucunda, ilgili paydaş grubun tepkileri değerlendirmeli ve istenilen etkiyi yaratıp yaratmadığı tespit edilmelidir.

Strateji sonunda kurum nasıl tepki vereceğini belirlemeli ve paydaşların üzerinde itibar analiz edilmeli ve iletişim kanallarının mesajı iletme deki başarısı değerlendirilmelidir.