Kurumsal iletişim departmanı, bir şirketin işleyişinde önemli bir rol oynamaktadır.

Medya röportajlarının hazırlanmasına, yatırımcılara ve çalışanlara ulaştırılacak mesajlar geliştirmelerine yardımcı olur ve şirketleri paydaşları ile iletişimin en üst seviyesinde tutmaları için yeni girişimler önerir.



Medya ilişkileri çalışmaları, haber bültenlerinin yazılması ve dağıtılmasını ve medya sorgularına cevap vermeyi içermektedir.Kurumsal iletişimciler, etkinliğin planlanması, etkinliklerde sergilenecek afiş ve diğer grafiklerin düzenlenmesi, medyaya dağıtılmak üzere bilgi paketlerinin hazırlanması ve yöneticilerin haber konferanslarında konuşmalarını hazırlama da dahil olmak üzere haber konferanslarına yönelik tüm planlamayı denetler.

Kurumsal iletişim departmanı, medyanın şirket hakkında ne söylediğini görmek ve yanlış bilgilendirmeye yönelik stratejiler geliştirmek için gazeteleri, televizyon haberlerini ve internet gündemini takip eder.

Kurumsal iletişimciler ayrıca, bir şirketin web sitesini ve sosyal medya varlığını yönetir; bunlar arasında, müşterilerin ve müşterilerin şirket hakkında sosyal ağ web sitelerinde neler söylediğinin izlenmesi ve yanlış yayınlara veya bilgi isteklerine yanıt verilmesi bulunur.

Şirketin itibarını tehdit eden bir olay ortaya çıktığında, kurumsal iletişimciler krizleri yönetmede CEO’lara ve kıdemli liderlere danışman olarak işlev görürler. 

Bir şirketin mesajlarını dış kitlelere iletmenin yanı sıra, kurumsal iletişimciler, basılı yayınlar tasarlamayı ve şirket haberlerini, fayda bilgilerini ve eğitim fırsatlarını duyurmak için e-posta yazmayı içeren çalışan iletişim yöneticileri olarak işlev görmeye çağrılabilir.

Yorumlar

yorumlar