Kullanıcıların gün içinde zamanının büyük bir kısmını çevrimiçi mecralarda geçirmesi ve kişiler arası iletişimde gücünü kanıtlayan blogların öneminin artması, kurumların kurumsal bloglara yönelmesine neden olmuştur.

Kurumsal bloglar; müşterilere, hedef pazara, bilgi ve deneyim aktarması, bloglara yatırım yapılmasını sağlamış ve profesyonel olarak yönetilme ihtiyacı doğurmuştur.Kurumların iç ve dış stratejilerinin yer aldığı, tüketici karşısında olumlu bir imaja sahip olması nedeniyle  önemli bir kurumsal iletişim aracı haline gelmiştir.

Kurumsal iletişimin hedefleri arasında yer alan iletişimin devamlılığının sağlanması adına kurumsal blog, kurumlara önemli fırsatlar sunmaktadır.Bu fırsatların değerlendirilmesi, kurumsal iletişim faaliyetlerinin sürekliliği ve etkinliği açısından büyük önem taşımaktadır.

Kurumsal Blogların Kurumlara Sağladığı Yararlar

  • Statik yapıda bulunan kurumsal internet sitelerin yerine daha işlevsel tüketiciye anlık haber paylaşımının yapılmasından dolayı, Google ve diğer arama motorlarındaki arama sonuçlarında kurumun görünürlüğünü artırıp, kuruma olan erişimi kolaylaştırır.
  • Hedef kitleye etkin bir geri bildirim sunar.
  • Kurumun kitesiyle sürekli bir iletişim kurması, markaya olan güveni arttırmasına neden olur.
  • Kriz anında ve kriz iletişiminde mükemmel bir halkla ilişkiler aracıdır.
  • Kurumların kendi topluluklarının oluşmasını sağlar.
  • Kurumla ilgili en birincil kaynaktan haber aktarır. İç ve dış iletişimi güçlendirir.
  • Markanın sektördeki otoritesini, bilgisini ve deneyimini artırır.