Kurum imajı, bir şirketin dışarıdan nasıl algılandığının ifade edilmesidir. Kurum imajında amaç; ürün veya hizmeti satın almadan önce tüketicinin zihninde iz bırakmaktır.

Gündelik yaşamımızda binlerce marka ve marka mesajına maruz bırakılmak, her geçen ürün çeşitliğinin artması, tüketicinin artık karar verme aşamasında, daha önce deneyimlediği markayı tercih etmesi, marka imajına yatırım yapan marka benzerlerinden bir adım öne çıkmaktadır.

Markalar , müşterilerinin zihninde yer edinebilmek ve kurum imajını oluşturmak için somut ve soyut bileşenlere ihtiyaç duymaktadır.

Somut Bileşenler 

Ürün veya hizmet satışları, perakende outletleri, reklam, pazarlama iletişimi, isim ve logo, ambalaj ve etiketler, çalışanlar

Soyut Bileşenler

Kurum personeli, çevre politikaları, kurum kültürü, ülkenin konumu, medya raporlar

Bileşen kullanıma örnek olarak; bir mahallede faaliyet gösteren süpermarket zinciri personellerinin, mahalle sakinleriyle kuruduğu iletişim, dostça yaklaşımlar ve özellikle yaşlı insanların satın aldıkları ürünleri evlerine kadar taşımalarına yardım etmeleri, süpermarket zincirinin kurum ve marka imajına etkisi oldukça fazladır.

Diğer bir örnek ise; Türkiye’de erkek giyim sektöründe faaliyet gösteren marka örnek verilebilir. Benimde çoğunlukla tercih ettiğim markanın sahip olduğu logo ve ürün tasarımı, sponsorluk, ürün kalitesi gibi nitelikler markanın tercih edilmesini sağlamaktadır.

Markalar, marka imajı oluştururken benzersiz niteliklere sahip olmalıdır.Satın alan müşteriye kendini farklı hissettirmeli, fayda sağlamalı ve güven, sunduğu ayrıcalıklar açıkça belirtilmelidir.Bu duruma Nestcafe markası örnek verilebilir. Global bir kahve markası olan Nestcafe, bulunduğu her ülkeye özgü aromalı kahve çeşitleri olsa da, en temel ürünü dünyanın neresine giderseniz gidin aynı kalitededir. Bunu bilen tüketici, ürün kalitesiyle ilgili, herhangi bir kuşku duymadan, ürünü kolayca satın alabilmektedir.

Marka imajının Müşteriye Sağladı Faydalar 

  • Satın alma kararı verirken güven telkin eder
  • Markayı çok az deneyimlemiş veya marka hakkında hiç bilgisi olmayan alıcıya güven verir
  • Satın alma kararı verirken marka arama için ayrılan süreyi azaltır
  • Verilen satın alma kararına dair psikolojik onay ve sosyal kabul sağlar

Güçlü marka imajına sahip marka, bilinirliği fazla olduğundan tüketiciye faydası oldukça fazladır.Sürekli seyahat eden bir iş insanını düşünelim.Gittiği coğrafya da konaklama ihtiyacı için otel araştırdığında, alternatifleri arasında daha önce deneyimlemediği ama bildiği bir otel ismi olduğu için bu otelde kalmaya karar vermiştir.Burada müşteri, tanıdık bir markayı tercih ederek, marka arama için ayrılan süreyi azaltmıştır.

Kurum ve marka imajının avantajının şirketler açısından, özellikle yeni bir ürün ya da marka sunulduğunda sahip olunan güçlü kurun ve marka imajı sayesinde tüketiciler kolayca deneyimleyebilmektedir. Nedeni ise; kurumun ya da markanın sahip olduğu bilinirlik ve güven sayesinde, önceki deneyimleri sayesinde kuruma güvenerek yeni ürünü tereddüt etmeden tercih etmektedir.

Marka İmajının Kurumlara Sağladığı Faydalar

  • Yeni ürünlere karşı tüketicilerin olumlu düşüncelerinin yayılması
  • Daha yüksek fiyattan satış yapabilme imkanı
  • Sık satın alımlarla oluşan müşteri sadakati
  • Olumlu ağızdan ağıza pazarlamanın etkisi
  • Güçlü satış kanalının yüksek düzeyde yarattığı etki
  • Kaliteli çalışanları kuruma çekebilme imkanı