KOL (Key Opinion Leader) Marketing, ilgili alanda uzman, ürün bilgisine ve etkiye sahip olan bir kişi veya kurumdur. Gruplar ve tüketici davranışları üzerinde önemli etkilere sahiptir.

Ana fikir lideri (KOL) ile influencer arasında önemli bir fark vardır. Influencer, çevrimiçi olarak çalışır, etkilerini sosyal medyada, bloglarda ve YouTube’da kullanır. Ana fikir lideri (KOL) içinse herhangi bir çevrimiçi veya sosyal platformda faaliyet göstermesine gerek yoktur. Onlar sadece uzmanlık alanı için “gidilecek” kişilerdir.Basının güncel bir konu hakkında bir alıntı veya istedikleri zaman basının aradığı konu uzmanlarıdır.

Örneğin, yerel televizyon haberleri, güvenilirlik sağlamak ve bazı yeni konulara ilişkin görüşlerini sunmak için bazı ana fikir liderlerine gitme eğilimindedir.

Influencer Marketing ile KOL Marketing Arasındaki Fark Nelerdir?

  • Birçok ana fikir lideri internetten aktif olarak kaçınır çünkü çok fazla zaman ayırmazlar. Bazıları sosyal medyayı zamanlarının büyük bir kaybı olarak görmektedir. Ana fikir lideri (KOL) herhangi bir sosyal hesabı veya takipçiye sahip olmaları gerekmez. Sadece bir konuda uzmanlık sahibi olmak için tanınmaya ihtiyaçları vardır.
  • Ana fikir liderleri (KOL) ve influencer arasındaki diğer bir önemli fark coğrafyadır. Birinin ana fikir lideri (KOL) olduğu kabul edilirse şöhretleri ve tanınmaları muhtemelen belirli bir alanla sınırlıdır. Küçük bir şehir, bir devlet, hatta bir ulus olabilir. Ancak internetin sınırları yoktur. İnsanlar sizi bir influencer olarak tanırsa, muhtemelen tüm dünyada hayranlarınız olacaktır.