Influencer Marketing, Youtube,Facebook, Twitter,Periscope, Instagram gibi sosyal medya kanallarında  yüksek takipçi sayılarına sahip kişilerin içerik yoluyla bir ürün ya da marka hakkında deneyimlerini takipçilerine aktarmasıdır.Son dönemlerde sosyal medyanın hızla günlük hayatımıza etki etmesi, sosyal medya da geniş kitlelerin ortaya çıkmasını sağlamış, bu da sosyal medya da fenomenlerin hızla artmasına yol açmıştır.

influencer marketing nedir? Eğer sizde bu soruyu sorgulayanlardansanız bu konuya birazdan değineceğiz. Bundan önce bu tür çalışmaları yapmak isterseniz sizleri en iyi şartlarda ve uzman kadroları ile çalışmalarınızda yanınızda olacak CCMedia bundan önce yapmış olduğu bir çok konuda çalışma ile tecrübe ve bilgi birikimi ile çalışmalarınızı en üst seviyelere çıkaracaktır.

Geleneksel pazarlamanın  yaygın olarak kullanıldığı dönemlerde çok sık tercih edilen bir pazarlama kanalı olan ağızdan ağıza(Word of Mouth) pazarlama, tüketicilerin ürünü almadan önce satın alma kararlarını etkilemiş, ürün hakkında paylaşılan deneyimler tüketiciler arasında kartopu edasıyla büyümesine neden olmuştur.İnsanlar bu yolu oldukça güvenilir bulmuş, satın alma kararı vermeden araştırma yapmaya başlamışlardır.

Peki Influencer Marketing Nasıl Yapılır?

Bilgisayar oyunlarıyla ilgili içerik paylaşan bir blog takip ettiğinizi varsayalım.Bu blogda güncel oyunlarla ilgili bilgiler, oyun ipuçları ve hileler paylaşılmaktadır. Playstation firmasınında yeni ürününü konsol oyunu severlere tanıtmak için blog sahibine yeni ürünün özelliklerini , ürün hakkında deneyimlerini paylaşacağı içerik yer almasını ister. Bu verdiğim örnek başarılı bir influencer marketing örneği olabilir.

Influencer Marketing Zararı Var mıdır?

Her gün insanoğlu 1.000’ine yakın reklama maruz kalmaktadır. Bannerlar, markalar, kullandığımız marka isimleri, sosyal medya reklamları gibi bir çok reklama farkında olmadan karşısına çıkmaktadır.Aksine Influencer Marketing, tüketiciye doğal bir reklam havası vererek içeriğe erişmesini sağlamaktadır.

Influencer Marketing Güvenilir Midir?

Sosyal medya evrensel bir platformdur.Bu yüzden gizli değildir.Sosyal medya kullanımı sayesinde tüketiciler markalarla konuşma ve etkileşim kurma fırsatı yakalamışlardır. Ürünlerle ilgili deneyimleri paylaşmak insanların satın alma kararlarını etkilemekte başarılı olmuştur.

Tüketici deneyimlerinin yer alması izleyiciler açısından daha keyifli bir deneyim oluştururken, pazarlamacılar için daha güçlü bir çözüm olmuştur.

Influencer Marketing, risk almadan para kazanma yoluda denebilir. Neden mi? Nedeni, ürününüze uygun bir sosyal medya fenomeni belirlediğinizde, markaya bir zararı olmayacaktır. Hatta uygun fenomeni belirlemek için işinizi kolaylaştıran Niche, Neoreach, SocialFamous vs. influencer marketing ajansı ile çalışabilirsiniz. Fenomenleri belirledikten sonra fenomenin kitlesine yapılan tanıtım dağılacak, kitleden kitleye genişleyecek daha fazla kişiye erişim sağlanmasına neden olacaktır.

İnsanların ürününüzü kolayca arama motorlarında bulması için bir SEO stratejisine sahip olmanız, ürünü arayan bir tüketicinin üst sırada ürünü bulmasına ve ürün hakkında hızlı bir şekilde bilgi alması sağlayacaktır.

Dijital dünya farklıdır.Dijital ortamda tüketicinin tüm satın alma aşamalarını görebilir, analiz edebilir ve bunun sonunda bir hipotez ortaya çıkarabilirsiniz.

 

 

 

 

 

Yorumlar

yorumlar