İçerik kavramı son zamanlarda bu kadar popüler olması, bizlerin sanki yeni bir pazarlama aracıymış gibi algılamamıza neden olmuştur.Araştırmalara bakıldığında; en bilinen örnek 18 yüzyılda John Deere firmasının yayınladı The Furrow adlı dergi içerik pazarlamasına ait ilk örneklerden biri olmuştur.Sanayi devriminden sonra marka kavramının oluşması, farklılaşma ve rekabet çabaları içerik pazarlamasına duyulan ilgilin artmasını sağlamıştır. 1996 yılında Microsoft kurucu Bill Gates’in “İçerik kraldır.” ve “paranın asıl döneceği yer” şeklinde kullandığı tanımlamalar, içerik kullanımının daha o zamandan önemini ortaya koymuştur.

Artan bilgisayar ve internet kullanımı, medyanın manipülasyona açık olması, geleneksel medya araçlarının pahalı ve ölçülemiyor olması, içerik pazarlaması kavramını internet ile ilişkilendirmiştir. Web 1.0’dan Web 2.0’a geçilmesi, artık televizyon karşısında oturan ve kendisine sunulanı izlemek zorunda olan bir kitle yerine; arayan , sorgulayan bir kitleyi ortaya çıkarmıştır.Bu değişimler alışveriş şeklini de değiştirmiş, mahalle bakkalından, kasabından , lüks alışveriş merkezlerinin tercih edilmesine , artan iş yükü , trafik ve hızlı yaşam nedeniyle tüketicinin zamanını yetersiz kılması, kolay ve pratik olması sebebiyle online alışverişe yönelmelerini sağlamıştır.

Markaların tüketicilere uyguladığı baskıcı politikalar, satın alma kararlarını etkilemek için kitle iletişim araçlarıyla kurdukları baskılar, internetin hayatımıza girmesiyle etkisini azaltmıştır. İnternet sayesinde herkesin yayıncı ve birer mecra haline gelmesi içerik sayısının artmasına böyle olunca ürün deneyimlerinin ve fiyatlarının online mecraya aktarılmasına hız vermiştir.Markaların hedef kitlerine ulaşmak, onlara ürün ve hizmetleriyle ilgili bilgi vermek için içeriğe önem vermeleri ( sosyal medya kullanımın artması,kurumsal blogların yaygınlaşması) tüketicilerin satın alma kararı öncesi marka ve kullanıcı içeriklerine yönelmelerini sağlamıştır.İçerik pazarlamasına yatırım yapan markalar, firmalar rakiplerine göre farklı kılmıştır.

Stratejik İçerik Yönetimi Nasıl Planmalıdır?

  • Hedef kitle analizi yapılmalıdır.
  • Doğru sosyal medya kanalı seçilmeli ve seçilen sosyal medya özellikleriyle paylaşım yapılmalıdır.
  • Resmiyetten uzak, akıcı ve anlaşılır bir dil kullanılmalıdır.
  • Reklamların kullandığı zorlayıcı dilden uzak durulmalı, dostane bir ilişki geliştirilmelidir.
  • Sıkça uzun metinler kullanılmamalı, görsel içeriklere de yer verilmelidir.
  • Hedef kitlenin bilgilenme , eğlenme gibi ihtiyaçlarını gözeten bir üslub belirlenmelidir.