Neden İçerik Pazarlama?

Kitle iletişim araçlarına reklam vererek marka farkındalığı yaratmak ya da pazarınıza hitap eden gazetelerin, dergilerin ve diğer mecraların ilgisini dinlemek markanıza hak ettiği değeri vermiyor.

Çünkü; müşterilerin davranış ve beklentileri değişiyor.Potansiyel müşterileriniz sattığınız ürünler, sunduğunuz hizmetler hakkında bilgi edinmek için artık çevrimiçine başvuruyorlar.Müşterileriniz blogları okuyor, satın alacakları şeyleri Google’da taratıp Twitter’da takipçilerine ya da Facebook ve Instagram’daki arkadaşlarına danışıyor.Bir şeyi satın almadan önce çevrimiçi ürünleri araştırarak kendilerini eğitiyorlar.

Son yapılan araştırmaya göre;

“Her beş tüketiciden üçü çevrimiçi alışveriş yaparken her zaman ya da genellikle arama motorlarını kullanmaktadır.”

Herkes bir mecra… Herkes bir yayıncı…

Artık online yayın yapmanın önünde aşılması gereken bir duvar yok.Bloglar, videolar, podcast’ler, forumlar, sosyal medya ağları, yayıncılığın kolaylığı ve ucuzluğu işletmelerin müşterilerine düşük bir maliyetle doğrudan ulaşabilecekleri anlamına geliyor.

Doğru bir içerik pazarlama stratejisi kurulduğunda, oluşturduğunuz içerik şirketinizi sadece bir şeylerin satıcısı olarak değil, güvenilir bir bilgi kaynağı olarak konumlandırmaktadır.İçerik her ayın her gününde web trafiği üretir ve satın almanın önündeki engellerin kalmasına yardım eder.

Potansiyel müşterilerinizin şirketiniz, ürünleriniz, hizmetleriniz ve rakipleriniz hakkında soruları vardır.O soruları kısa ve öz bir şekilde yanıtlayan  ve en uygun içeriği oluşturmak ve çoğaltmak satışa ve bağlılığa giden en kestirme yoldur.

Olağanüstü içerikler yaratın.Ardından o yarattığınız şeyleri müşterilerinizle bağlantı kuracak anlamlı sohbetlerin temeli olarak kullanın.İçeriğinizi daha fazlası olarak, bir sayfadaki  sözcük ve görüntülerden daha fazlası olarak kabul edin.

Son olarak,

İçerik sohbetlere yol açar.Sohbetler müşterilerinizle bağlantı kurar. İnsanlarla bağlantı kurmak bu yeni sosyal dünya da markanızın ayakta kalmasının ve başarılı olmasının yoludur.İçerik pazarlama, işiniz açısından ilgi uyandırma, ilişkiyi ilerletme ve bağlantıyı davet etme becerisi olan güçlü bir elçidir.

 

Yorumlar

yorumlar