İçerik pazarlama planı, üç farklı içerik türü olan hero content, hub content ve hygiene content göre oluşturulmalıdır.

hero,hub,hygien content

 

Hero Content (Kolay kolay gerçekleşmeyen)

Hero content, piramitin en üstünde yer alır ve geniş kitlelere hitap eder.Markaların farkındalığını ya da markanın tekrar konumlandırması için yapmış oldukları bir veya birden çok ses getiren büyük içeriklerdir.Hero content yılda 1-2 kez hazırlandığından içerik takvimi buna göre planlanmalı, içeriğin konusu hedef kitleyle alakalı olmalıdır.

Örnek : 

Hero Content’e Volvo’nun Van Damme’lı videosu örnek gösterilebilir.

 

Hub Content (Push Content)

Markaların üretmiş oldukları içerikleri belli bir Youtube kanalında yayınlamasıdır.Bu içerikte türünde, derin bir hikaye anlatılarak müşteriyi markaya bağlama stratejisi benimsenir.Planlı bir içerik takvimiyle hedef kitleye bir içerik serisi şeklinde sunulmalıdır.Bu içerik türüne örnek, Gillette’ın Youtube kanalında oluşturduğu Gillette kullanıcılarının görüşlerinin yer aldığı seri video içeriklerdir.

Örnek :

 

Hygien Content (Pull Content)

Hygien Content, hedef kitlenin günlük ihtiyaçlarıyla ilgilenir.Kullanıcılara marka hakkında birşeyler aradıklarında cevap olarak verebilecekleri “HOW TO” içeriklerdir.Kullanıcıların sorularına hızlı ve net şekilde cevap veren içerikler olmalıdır.Buradaki amaç ihtiyaç duyulan içerikler üretilerek yeni kullanıcılara ulaşmaktır.Google kelime aracından kelime yoğunluğuna bakılarak içerik oluşturulabilir.Örnek olarak; temizlik ipuçları, yemek tarifleri , püf noktalar verilebilir.

Örnek :

 

Right Content :

Belirli gün ya da belirli bir olay için planlanmış içeriktir. Örnek : Super Bowl, Sevgililer Günü, Anneler Günü…

 

Real Time Content :

Hızlı gelişen bir gündem ya da olay karşısında proaktif içerik geliştirmektedir.

Yorumlar

yorumlar