Halkla ilişkiler (PR) kuruluşların, şirketlerin ve bireylerin halkla ve medyayla iletişim kurma şeklidir.Bir Halkla İlişkiler uzmanı, olumlu bir imaj oluşturmak ve sürdürmek ve izleyicilerle güçlü bir ilişki oluşturmak amacıyla doğrudan veya dolaylı olarak medya aracılığıyla hedef kitleyle iletişim kurar.

İş dünyası şiddetli rekabet ile karakterizedir ve yeni müşteriler kazanmak ve mevcut müşterileri elde tutmak için firmaların kendilerini rekabetten ayırması gerekir.Ancak, olumlu bir kamu imajı yaratmaları ve sürdürmeleri de gerekir. Bir Halkla İlişkiler uzmanı veya firması, hem kendileri ile iletişim kurarak hem de ürünlerini, hizmetlerini ve genel operasyonlarını mümkün olan en iyi şekilde sunarak hem medya hem de müşteriler arasında iyi bir itibar yaratmalarına ve korumalarına yardımcı olur. Olumlu bir kamu imajı, satışları artıran müşterilerle güçlü bir ilişki kurmaya yardımcı olur.

Halkla İlişkiler Görevleri Nelerdir?

Halkla İlişkiler uzmanları ve firmaları, müşterilerinin genel imajını arttırmak ve hedef kitle ile anlamlı bir ilişki kurmalarına yardımcı olmak için birçok araç ve teknik kullanmaktadır. Bunu başarmak için basın bültenleri ve basın bültenleri, bültenler, organizasyonlar ve kamuya açık konferanslara katılım, toplantılar, ödüller vb. Gibi araçları kullanıyorlar. Söz konusu araçlar aracılığıyla halkla ilişkiler uzmanları, hedef kitleye, müşterilerin faaliyetlerini ve ürünlerini / hizmetlerini tanıtmanın yanı sıra, tanıtımını da artırmaktadır.