BarışCan ÜNAL

Merhaba Ben BarışCan ÜNAL

2012 yılında Doğu Akdeniz Üniversitesi Reklamcılık bölümünden mezun oldum. O yıllarda, akademik kariyer hayalim olmasına rağmen, öncesinde özel sektörde tecrübe edinme istediğim, beni master planlarımı ertelememe neden oldu.

Üniversite hayatım boyunca Web ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile oldukça ilgiliydim. Özelikle web ile tanışmam, 2007 yıllarında Galatasaray taraftar gruplarına yaptığım WordPress tabanlı websiteler ile başladı. O dönem fazlasıyla blog denemem oldu. Ve halen düzenli olarak yazdığım bloglar bulunmaktadır.

Mezun olduktan sonra ilk iş deneyimim; Tempo Yerel Medya firmasında İzmir Bölge Yöneticisi ve İletişim koordinatörü olarak görev almamla başladı.

Kısa bir süre; Bilge Adam’da Grafik ve Web Tasarım Uzmanlığı üzerine eğitmenlik deneyimim oldu. (Grafik ve web alanında daha fazla ilerlemek gibi bir düşüncem olmadığına karar verdim ve bıraktım.)

2013 yılında İzmir’in ilk dijital pazarlama ajanslarından biri olan BCU Adworks’ü kurarak devam ettim.6 çalışanı ve butik tarzıyla ilk olarak İzmir, Manisa ve Aydın bölgelerinde birçok yerel markaya reklam ve dijital pazarlama alanında hizmet vermiştir.Ajans sayesinde; Vestel, Gnc Turkcell, Tansaş, Ege Seramik, Honda, Efes Pilsen gibi firmaların Ege Bölgesi’ne yönelik pazarlama iletişimi kampanyalarını yönettim.

Daha sonra, Orçelik A.Ş’de 4 yıl boyunca Kurumsal İletişim ve Pazarlama Yöneticisi olarak görev aldım.

Şuanda, İstanbul’da faaliyet gösteren bir reklam ajansının İzmir bölge müdürü olarak görev almaktayım.

Ayrıca; kurumsal iletişim, pazarlama ve sosyal medya alanlarında eğitim ve danışmanlık veriyorum. Kurumsal iletişim ve marka yönetimi alanında sektöre öncü olacak bir kitap hazırlıyorum.


ÖZGEÇMİŞ


Kurumsal İletişim ve Pazarlama Yöneticisi | ORÇELİK A.Ş. | 01.2015 | 06.2019

Kurucu | BCU ADWORKS A.Ş. | 01.2013 | 12.2014

İletişim Koordinatörü | TEMPO | 02.2012 | 01.2013

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Uzmanı | Mindshare | 06.2011 | 10.2011

Editör | TRT Ankara Reklam Müdürlüğü | 06.2010 | 10.2010


EĞİTİM


Marka İletişimi | Anadolu Üniversitesi | 09.2017 | 09.2019

Hakla İlişkiler ve Reklamcılık | Doğu Akdeniz Üniversitesi | 09.2006 | 02.2012


ÖNEMLİ YAZILARIM


Influencer Marketing Nedir?

Sosyal Medyanın Markalara Sağladığı Avantajlar

Micro-Influencer ve Macro-Influencer Nedir?

Performance Marketing (Performans Pazarlaması) Nedir?

Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Nedir?

Marka Nasıl Geliştirilmelidir?