ATL (Above the Line) – (Çizgi üstü)

ATL (Above the Line) büyük ölçüde ve geniş bir erişime sahip reklamcılık faaliyetlerinden oluşur. Tüm tanıtım mesajları hedefsizdir, yani belirli bir hedef gruba odaklanmamaktadır. ATL, markayı tanıtmak ve müşterileri ürün hakkında bilgilendirmek için yapılır. ATL reklamlarda dönüşümlere daha az önem verilir.

ATL pazarlamanın amacı; marka bilinirliği ve iyi niyet oluşturmak için kullanılır.

Pazarlamacılar, müşterileri mağazaları ziyaret etmeye ve aktif olarak ürünü arama yapmaya teşvik eder. Bu stratejiler, şirketlerin daha geniş bir kitleye ulaşmasına ve marka görünürlüğü yaratmasına yardımcı olur.

ATL (Above the Line) Faaliyetleri :

  • Radyo ve Televizyon reklamları
  • Gazete ve dergi reklamları

ATL (Above the Line) Reklamların Avantajları

  • Reklam araçlarının daha geniş (ulusal / uluslararası) bir erişimi vardır.
  • TV ve radyo gibi medya, izleyiciyle daha iyi erişim sağlayan görsel ve işitsel öğeler kullanır.
  • Marka kimliğini tanımlamak ve gerçekleştirmek için çok önemli bir araçtır.Çok sayıda müşteriye ulaşmak ve onlara marka ve faydaları hakkında yaratıcı bir şekilde iletişim kurmaktır.

BTL (Below the Line) – (Çizgi altı)

BTL (Below the Line), hedeflenen tüketici gruplarına odaklanan çok özel, akılda kalıcı ve doğrudan reklam faaliyetlerinden oluşur.

BTL (Below the Line) pazarlama, belirli hedef gruplara yönelik ve markayı oluşturmak yerine dönüşümlere odaklanan, doğrudan pazarlama stratejilerini içerir.

BTL reklamcılığının en büyük avantajı, kampanyanın sonuçlarının kolayca izlenebilmesidir. Yatırım getirisi de burada daha yüksektir. Ek olarak, kampanyalar tek bir segmentte ki farklı tüketici alt grupları için uyarlanabilir.

BTL (Below the Line) Faaliyetleri :

  • Doğrudan Pazarlama : SMS, e-mail, katalog, broşür
  • Sponsorluk : Etkinlikler, rekabetler
  • Halkla İlişkiler : Basın toplantıları, tanıtım etkinlikleri, lansmanlar
  • Açık Hava reklamları : Billboard, afiş, banner, reklam panoları
  • Mağaza içi tanıtımlar : pop-up, satış promosyonları, vitrin tasarımları

BTL (Below the Line) Reklamların Avantajları

  • ATL’ye göre BTL’nin dönüşüm oranı fazladır.
  • Belirli hedef kitleye odaklanır, daha iyi bir erişime sahiptir, kolayca uygulanabilir, izlenebilir ve kontrol edilebilir. Dolayısıyla BTL stratejileri, dönüşüm açısından daha iyi YG sağlar.
  • Belirli bir hedef grubun ihtiyaçlarına göre tasarlanır ve bu nedenle farklı müşteri grupları için farklı şekillerde uygulanabilir.

ATL ve BTL Pazarlama Arasındaki Farklılıklar

ATL (Above the Line)

Kitlesel erişim kitlesi ve marka bilinirliğine odaklanmaktadır.

ATL, tek yönlü iletişim olarak kabul edilir.

YG’yi izlemek zordur.

Reklam yerleşimi statiktir.

Genellikle mesajı izleyiciye iter.

BTL (Below the Line)

Belirli bir hedef kitleye odaklanmaktadır.

BTL iki yönlü iletişim sunar.

Ne harcadığınızı ve karşılığında ne aldığınızı kolayca takip edebilirsiniz.

Reklam yerleşimi dinamiktir.

Genellikle harekete geçirme ifadesiyle izleyicilerle etkileşime girer.

TTL (Through the Line) – (Satır içi)

TTL (Through the Line) reklamlar, hem ATL hem de BTL stratejilerinin birleştirildiği entegre bir yaklaşım içerir.Buradaki amaç; müşterilerle mümkün olan her şekilde iletişim kurmaktır. TTL stratejileri daha iyi bir marka bilirliğine yol açmaktadır.

TTL (Through the Line) Faaliyetleri :

  • 360° Marketing : ATL ve BTL pazarlama etkinliklerini kullanarak. Örneğin, gazetelere iliştirilmiş ürün broşürleriyle desteklenmiş bir televizyon reklamı.
  • Dijital pazarlama : Banner, internet reklamları, sosyal medya yayınları, blog makaleleri.