Markaların özellikle belirledikleri anahtar kelimelerle sosyal medyayı izlemesi zaman zaman müşteri ile markayı karşı karşıya getirmektedir.Örneğin; sosyal medyada arkadaşımızla muhabbet ederken, ya da bir içerikle ilgili paylaşım yaparken çok suni bir şekilde birden diyaloğa girdiğinde, bir çok kullanıcı bu durumdan rahatsız olmaktadır.

Markaların kullanıcılarla ya da takipçileriye bir iletişim kurması için, markayı bir arkadaş olarak algılayabilmesi için özgün bir içerik ile hedef kitlesine ulaşması daha doğrudur.

Fakat; sunulan içeriğe de dikkat edilmelidir.Çünkü; yeni tüketici profili artık birşeyler okumak istemiyor, resim görmek istiyor, video görmek istiyor.

Markalar Sosyal Medya’da Nasıl Başarılı Olur?

Markalar, ilk önce tüketicilerin tüketim serüvenine hakim olmalıdır.Peki bu ne demek?

Tüketicinizin günlük davranışlarını, sahip olduğunuz hedef kitleyi iyi bilmeniz gerekir.Daha sonra ise, hedef kitlenize nerede, ne zaman ve hangi sıklıkla karşısına çıkmayı planlamalısınız.

Ölçümleme kısmına geçtiğimizde ise, kullanıcılar içeriğinizle ilgilendi mi bir etkileşimde bulundu mu ya da markanız ile algısında değişiklik oldu mu bunları ölçümlemeniz gerekir.

 

 

 

Yorumlar

yorumlar

Yorum Yap