Arama  motorlarında daha alakalı trafik kazanmak için web sayfalarında yapılan optimizasyon çalışmasıdır.

Web sayfasını ziyaret eden kullanıcının sayfa içerisinde rahatça hareket edebilmesi, aramış olduğa içeriğe ulaşabilmesi oldukça önemlidir.

Site içi SEO (On-Page SEO) Teknikleri

1.Meta Etiketler

Meta etiketler, arama motorlarının web sayfalarının tanıtımı için son derece faydalıdır.Websitenizi doğru şekilde tanıtan bir açıklama yaptığınızda kullanıcıların isteklerine doğru yanıt vermiş olursunuz.

2.Meta Descriptions

  • Arama motorlarında kullanıcılara kullanıcılara websitesi hakkında bilgi verir.
  • İyi hazırlanmış bir meta description, arama motorlarında avantaj ve yüksek tıklama oranı sağlar.Bu tag web sayfalarında mutlaka kullanılmalıdır.
  • Site içeriğinden alıntı yapıp meta description kısmına eklemek bile faydalı olur.Yeter ki bu alanı boş bırakmayın.
  • 2016 yılından önce Google, meta açıklama etiketinini masaüstü için 200 karakter, mobil için 172 karakter olarak sınırlamıştı.Fakat; her iki cihazda da kullanıcılara hitap etmek için karakter aralığını minimum 165, maksimum 175 karakter olarak değiştirmiştir.
  • Web sayfanızda eksik meta description yazılarının olup olmadığını kontrol etmek için Screaming Frog aracını kullanabilirsiniz.
  • Meta Keywords meta etiketi Google’ın yaptığı son güncelleme ile kullanımı arama motorları için fayda sağlamamaktadır.

3.Başlık Etiketleri 

Web sayfalarında h1’den h6’ya kadar başlık etiketleri bulunmaktadır.Bunlarında arasında daha önce de bahsettiğim gibi en önemlisi h1 başlık etiketidir.Oluşturduğunuz her sayfada mutlaka h1 etiketi olmalıdır.Bu etiket sadece 1 adet bulunmalıdır.Web sitelerinde farklı başlık etiketlerinin kullanımı SEO ve kullanabililirlik açısından oldukça yararlıdır.

  • Arama motoru içeriğiniz ile alaka kurmak için her başlık etiketiyle içerik bölümünü karşılaştırır.Bu yüzden içerik seçmiş olduğunuz başlığı desteklemelidir.
  • Aynı başlık farklı sayfalarda kullanılmamalıdır.Kullanılması halinde arama motorları açısından zararlı etkileri olabilir.
  • Kullanacağınız alt başlıklar, kullanıcının web sayfanızda kolayca gezinmesini yardımcı olur.
  • Oluşturduğunuz içerikte hizmetin farklı yönünü anlatıyorsanız, bunun için h2 etiketlerini kullanın.Eğer h2 başlığın altına açıklayıcı bir başlık daha eklemek isterseniz bu sefer de h3 etiketini kullanın.
  • Başlıklar hedef anahtar kelimelerle doldurulmamalıdır.
  • h1, h2,h3,h4,h5,h6 etiketleri büyükten küçüğe doğru sıralanmalıdır.
  • Başlık etiketleri arasından atlama yapılmamalıdır.

4.URL Seçimi

  • Seçtiğiniz URL’ler kısa ve okunabilir olmalıdır.
  • Hedef anahtar kelimeniz oluşturduğunuz URL’de mutlaka yer almalıdır.

5.Anahtar Kelime Seçimi

  • Anahtar kelime belirlerken, Google Anahtar Kelime Aracı, Semrush gibi araçlarda yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimleri belirleyin.
  • Yukarıda belirttiğim araçlarda, rakip sitelerin hangi anahtar kelimeleri kullandığını bulabilir ve stratejinizi bu yönde devam ettirebilirsiniz.
  • Anahtar kelime stratejinizi aşağıda belirttiğim üç çeşit anahtar kelime türünden yararlanarak oluşturabilirsiniz.
  1. Bilgilendirici Anahtar Kelime (Informal Keywords) : Bir kullanıcının konu hakkında daha fazla bilgi alacağı kısa  kelimelerdir. Örnek : Sosyal Medya, Facebook Reklamları, Site içi SEO gibi …
  2. İkame Anahtar Kelime  (Transaction Keywords) : Bir ürün ya da hizmet arayanları hedefleyen, 2 ya da 3 anahtar kelimeden oluşan kelimelerdir.
  3. Lokasyon Hedefli Anahtar Kelimeler (Location-Based Keyword) : Kullanıcıların yerel işletme ve fiziksel konumları için seçilen anahtar kelimelerdir.Örnek : İzmir ofis mobilyaları, izmirdeki emlakçılar …

6.İçerik

  • Arama motorunda eşsiz içeriğe sahip olmak sitenizin değerini arttır.
  • 200 kelime altında içerik oluşturmayın. Az kelime, kod oranını yükseltir.
  • Hedef anahtar kelimenizi içeriğin ilk 100 – 200 kelime arasında geçirin.
  • Mümkün oldukça anahtar kelimeniz sol kısımda yer almalı, kalın, italic ya da altı çizi olarak belirtilmelidir.
  • İçeriğinizin tamamı anahtar kelimenizle doldurulmamalı, bu anahtar kelime yoğunluğu(Keyword Density) dikkat edilmelidir.Kullanım oranı %1.5 ile %2.5 arasında olmalıdır.
  • İçeriğiniz sadece tek bir anahtar kelimeye odaklanmamalı, eş zamanlı anlamlarınıda kullanmanız gerekir.
  • Dışarından link alımlarında anchor text seçimleri, sitenizin hedef anahtar kelimenizle yer almalıdır.
  • Eski yayınladığınız bir yazıyı destekleyecek, yeni bir yazı oluşturduğunuzda mutlaka yeni yazınızdan eski yazınıza link verin.

7. Site İçi ve Site Dışı Linker

  • Linkler SEO için en büyük önemi oluşturur.
  • Link kazanımı Off-Page stratejisinin bir parçasıdır. Web sayfanıza link almak için, özgün içerik oluşturmak, email ve sosyal medya paylaşımları etkili olabilir.
  • Site içinde link paylaşımının yapılması arama motorlarını sayfalarını indekslemesinde olumlu faydası bulunmaktadır.
  • Anasayfanıza ekleyeceğiniz bir link, arama motorlarının bunun farkına varmasına ve yeni girmiş olduğunuz içeriğin farkında olmalarını sağlar.

8.Kanonik URL (Canonical URL)

  • Kanonik URL, referans URL’dir.
  • Aynı içeriğin bulunduğu, fakat farklı URL yapılarına sahip olan içeriklerde, kanonik URL kullanımı o URL’nin o içerik için referans gösterildiğini belirtir. Eğer kullanılmazsa iki yapı kopya içerik olarak algılanır.
  • Tüm sayfalarda Kanonik URL kullanımı avantaj sağlamaktadır.

9. Resim Optimizasyonu

  • Alt etiketleri mutlaka doldurulmalıdır.Resim aramalarında, üst sıralarda bulunmak için dikkate alınmalıdır.
  • Alt etiketlerini anahtar kelimelerle doldurmayın, resmi anlatan bir metinle ifade edin.
  • Resim boyut etiketleri kullanarak, kullanılan resimlerin boyutlarını belirtin.
  • Site de kullanılan resimlerin boyutları büyük olmamalı ve site yükleme hızını düşürmemelidir.

10.Site Hızı

  • Sitenin yüklenme hızı SEO için önemlidir.Geç yüklenen bir siteyi hiçbir kullanıcı beklemez ve hemen çıkar.Bu işlem sizin hemen çıkma oranını yükseltir.
  • Site yüklenme hızı maksimum 3 saniye olmalıdır.
  • Sitenin hızlı yükselmesi, arama motorlarının sitede rahatça dolaşmasını ve hızlı indekslenmesi sağlar.

11. Kod/İçerik Oranı

  • Kullanılan kelime , kod büyüklüğüne oranla ne kadar fazla ise o kadar arama motoru dostudur.
  • Kod oranın düşük olması, arama motorlarının siteyi rahatça dolaşmalarını sağlar.
  • Menüde kullanılan URL’leri kısaltarak, inline CSS ve inline JS dosyalarını sıkıştırarak kod oranını minimuma indirebilirsiniz.

Yorumlar

yorumlar