Sitenizin ve içeriğiniz Google’da sıralamasını belirleyen birkaç faktör bulunmaktadır.Bugün bu konu hakkında konuşacağız.

İlk olarak sitemizin optimizasyonundan başlayalım.

1.Site-İçi Optimizasyon

Arama motorlarının botlarının sitenizde kolayca gezinebilmesi, içeriğinizi anlayabilmesi için içerik içinde bazı etiketlerin kullanılması gerekmektedir.

Başlık Etiketleri (Title Tag)

Ziyaretçilere web sayfanızın hakkında en kısa ve en doğru biçimde anlatmak için kullanılır.İçerik ile ilgili bilgi verir.

Başlık etiketi hakkında bilmeniz gerekenler :

  • Başlık etiketinde hedeflediğiniz anahtar kelimeyi mutlaka eklemelisiniz.
  • Hedef anahtar kelime başlığın ilk kelimelerinde yer almalıdır.
  • Başlık etiketiniz arama motorlarında, sosyal bir paylaşımda, tarayıcı sekmesine kadar çeşitli yerlerde görünür, bu nedenle alakalı ve okunabilir olduğundan emin olun.
  • Başlık etiketinizin boşluklar da dahil 50-60 karakter uzunluğunda olduğundan emin olun.
  • Markanızın veya şirketinizin ismini başlık etiketinin sonuna koyun

H1 Etiketi

Başlık etiketleri arama sonuçlarında görünür ve H1 etiketi ziyaretçilerin sayfada gördükleri gibidir.Çoğunlukla içeriğinizin başlığını oluşturur.

  • Hedef anahtar kelimeleriniz H1 etiketinde olmalıdır.
  • H1 etiketi başlık etiketinden farklı olabilir. Bir web sayfası için aynı başlık ve h1 etiketine sahip olduğunuz için cezalandırılamazsınız.
  • Her sayfa başına yalnızca bir H1 etiketi kullanın.
  • H2 ve H3 etiketleri kullanarak makaleleri alt başlıklara ayırın, bu etikeleri kullanılarken sırayla (h1,h2,h3,h4,h5,h6) kullanın.

Meta Description 

Meta description, içeriğini açıklayan bir web sayfasının HTML’sine yerleştirilen metnin kısa paragrafıdır.Arama motorlarında sitenizi ve sayfanızı tanıtır.

  • Web sayfası için en önemli anahtar kelimelerinizin meta açıklamalarında gösterildiğinden emin olun.
  • Meta description okunabilir, anlaşılır olmalıdır.
  • Bir meta açıklamasının uzunluğu 135 – 160 karakter arasında olmalıdır.

2.Anahtar Kelimeler

Anahtar kelimeler, H1 etiketi ve meta açıklamalarında da görünmelidir.

İçerik

Anahtar kelimenizin veya cümlenin, ilk cümlede bulunmasa da, sayfanızın ilk 100 kelimesinde göründüğünden emin olun. Bu, anahtar kelime frekansından daha önemlidir.

Google’da Anahtar kelime önceliği ;

  • Meta bilgileri ve başlıklar
  • Body(Gövde) içerik

Anahtar kelimeniz veya kelime öbeğiniz, verilen web sayfalarının Body (gövde) metninde en sık kullanılan terim olmalıdır.Buna anahtar kelime yoğunluğu denir.Sayfa içeriğini tamamen anahtar kelimelerle doldurursanız, metin okunamaz ve Google muhtemelen insan okuyucuları için yazmadığınız için cezalandırılır.

Anahtar kelimeleriniz sayfada yazdığınız konuyla tamamen alakalı olmalıdır.

Hedef anahtar kelimeniz, başlık etiketi, h1 etiketi, meta açıklaması, makale metninde bulunmalı ve alakalı anahtar kelimeler hem içerik hem de h2 etiketleri arasında bulunmalıdır.

3.Kaliteli İçerik

İçeriğinizi arama motorları örümcekleri için değil, okuyucular için yazmalısınız.Bu yüzdende içeriğinizin dikkat çekmesi,ziyaretçilerin içeriğinizde zaman geçirip paylaşması için içeriğiniz kaliteli olmalıdır.

  • Okuyucu gerçekten etkileşime girecek, tadını çıkarabileceğiniz veya öğrenebileceğiniz bir şeyler yazın.
  • Cümlelerinizi kısa tutun. Cümlelerinizin% 25’inden fazlasının en fazla 20 kelime içerdiğinden emin olun.
  • Paragraflarınızı kısa tutun. Her bir paragrafın tavsiye edilen maksimum 150 kelimeyi aşmadığından emin olun.
  • İçeriğiniz minimum 300 kelime içermelidir.Toplam kelime sayınız ne kadar çok olursa,o kadar değerlidir.

4.Özgün İçerik

Arama motorunda güncel bir konu hakkında araştırma yapan biri kişi, en yeni bilgileri hemen bulmak ister.Aramalarda ilk olma ya da içeriğinizi özgün kalması için içeriğinizi düzenli olarak güncelleyerek bir sıralama artışı görebilirsiniz.

  • Daha sık değişen içerik, yalnızca birkaç yılda bir değişen içeriğe göre farklı şekilde puanlanır.
  • Yeni web sayfalarını daha sık yayınlayan web siteleri veya bloglar, yalnızca bir zamanlar yayınlananlara kıyasla daha yüksek bir değer kazanır.

5.Kopya İçerik

Kopya içerik, internetteki birden fazla yerde görünen bir web sayfasının içeriğidir.

  • Google orjinal içeriği arama motorlarında gösterir, bu içerikten kopyalanan içerikleri yok sayar.
  • Google, alan adınızın www ve www olmayan sürümlerini, ayrı sayfalar içeren ayrı siteler olarak ele alabilir, dolayısıyla görünürlüğünüze zarar verebilir.

6.Otoriter Site

  • Otoriter site, güvenilir site anlamına gelmektedir.Kullanıcılar tarafından güvenilir,diğer web siteleri tarafından güvenilen ve arama motorları tarafından güvenilir.

Site Mimarisi,Erişebilirlik, Güvenirlik

  • Ana sayfaya her zaman erişilebilir olmalı ve tüm kategorileriniz ve alt kategorileriniz ana gezinme bölgenizde tematik olarak gruplanmalıdır.
  • Tüm kategorilerinize ana menüden erişebilmelisiniz. Tüm web sayfalarınız ilgili kategorilerle etiketlenmelidir.
  • Web siteniz, uygun bir iletişim bilgileri içeren e-postalar, iş adresleri, iş telefonu numaraları ile Bize Ulaşın sayfasında yer almalıdır.
  • İletişim Sayfanızın bilgileri ayrıca WHOIS verilerinizle eşleşmelidir.
  • Google, herkesi Web’de güvende tutmak istiyor, bu nedenle HTTPS’yi bir sıralama faktörü olarak kullanıyor.
  • Site hızı bir sıralama faktörüdür, bu nedenle Google, mümkün olduğunca yakın önerdiği geliştirmeleri takip edin.
  • Web sitenizin hem XML hem de HTML formatında doğru bir site haritasına sahip olduğundan emin olun. Bu, Google’ın web sayfalarınızı kolayca ve kapsamlı bir şekilde dizmesine yardımcı olacaktır.

7.Site İçi Linkleme

  • Site içi linkleme, sitenizdeki ziyaretçilerin daha hedefli bir şekilde dolaşmalarına yardımcı olabilir.
  • Ziyaretçilere site içersinde daha fazla geçirmenisi ve hemen çıkma oranının düşmesini sağlar.
  • Site içi bağlantılar, Google’ın sitenizi taramasına ve dizine eklenmesine yardımcı olur.
  • Arama motorları, web sayfalarınızın bazılarının diğerlerine göre daha fazla iç bağlantıya sahip olduğunu ve bu nedenle bunları daha önemli görür.
  • Web sitenizdeki bir sayfanın otoritesi ne kadar yüksek olursa, site içi bağlantı o kadar değerli olur.

8.Backlink

Sitenizin başka sitelerden aldığı bağlantılardır.Backlink site dışo SEO stratejilerin en önemlisidir.Sitenize link veren internet siteleri sizin sitenizin internetteki saygınlığını arttırır.

Yorumlar

yorumlar